Artvin Çoruh Üniversitesi, Kariyer Merkezi Yönergesi'ne göre Kariyer Merkezi'nin organları ve görev tanımları şunlardır:
a) Müdür: Merkez Müdürü, Üniversitede görevli öğretim üyeleri arasından,Rektör tarafından üç yıl için görevlendirilir. Görevi sona eren Müdür yeniden görevlendirilebilir.
Merkez Müdürünün görevleri şunlardır:
1) Merkezi yönetmek ve temsil etmek,
2) Merkez faaliyetlerini amaçları doğrultusunda yürütülmesini sağlamak ve çıkabilecek sorunları çözmek,
3) Merkez bünyesinde gerekli hizmet birimleri oluşturmak, bu birimlerin faaliyetlerini düzenlemek ve kontrol etmek,
4) Her dönem sonunda faaliyet raporunu hazırlamak, yönetim kurulunun görüşü alındıktan sonra Rektörlüğe sunmak,
5) Üniversite içi ve dışı kişi ve kuruluşlar arasındaki işbirliği ve koordinasyonu sağlamak,
6) Merkezce yapılacak etkinlik ve faaliyetlerin duyurulmasını sağlamak,
7) Merkez yönetim kurulunu toplantıya çağırmak, başkanlık etmek ve alınan kararları uygulamak,
8) Rektör tarafından onaylanan Merkez bütçesini ve çalışma programını uygulamak. Müdür yardımcısı ve görevleri
b) Müdür Yardımcısı: Merkez Müdürü kendisine çalışmalarında yardımcı olmak üzere yönetim kurulu üyeleri arasından en fazla iki öğretim elemanını Rektör onayı ile üç yıl için Müdür yardımcısı olarak görevlendirebilir. Süresi dolan Müdür yardımcısı tekrar görevlendirilebilir. Müdürün görevi bitince Müdür yardımcısının da görevi sona erer. Müdürün katılamadığı toplantılara görevlendireceği Müdür yardımcısı başkanlık eder ve gerektiğinde müdüre 6 aya kadar vekâlet edebilir. Müdür gerekli gördüğünde müdür yardımcısını Rektör onayıyla değiştirebilir.
c) Yönetim Kurulu: Yönetim Kurulu, Merkez Müdürü ve yardımcıları dahil en fazla on üyeden oluşur. Yönetim Kurulu, Merkez Müdürü tarafından önerilen ve Üniversitede tam gün çalışan öğretim elemanları arasından üç yıllık bir süre için Rektör tarafından seçilerek görevlendirilir. Görev süresi biten üyeler tekrar Yönetim Kurulu üyesi olarak görevlendirilebilir. Üyeliğin herhangi bir nedenle boşalması halinde kalan süreyi tamamlamak üzere yeni üye aynı şekilde görevlendirilebilir. Merkezin işlevselliğini artırmak, öğrenci ve mezunlarla doğrudan iletişim kurabilmek amacıyla Üniversitenin gerekli görülen fakültelerinden ve birimlerinden birer kişi Yönetim Kurulu üyesi olarak Rektör tarafından görevlendirilir. Yönetim Kurulu Üyeleri, ilgili fakültelerde ve birimlerde görev yapan ve Üniversite-sanayi işbirliği konusunda deneyimli akademik personel arasından seçilir. Müdür, Yönetim Kurulunun başkanıdır. Yönetim Kurulu, Müdürün çağrısıyla yılda en az iki kez olmak üzere salt çoğunlukla toplanır. Ayrıca Müdürün gerekli gördüğü hallerde Yönetim Kurulunu toplantıya çağırabilir. Yönetim Kurulu toplantısında kararlar oy birliği veya oy çokluğu ile alınır.
Yönetim Kurulunun Görevleri şunlardır;
1) Merkezin yönetimi ve çalışmaları ile ilgili kararlar almak,
2) Merkezin çalışma programını ve faaliyet raporunu görüşmek,
3) Merkez tarafından planlanan etkinlik ve proje tekliflerini değerlendirip, önerilerde bulunmak,
4) Merkez için gerek duyulan çalışma grupları ve komisyonları kurmak,
5) Eğitim etkinlikleri sonunda verilecek olan katılım belgesi, sertifika ve benzeri belgelerin düzenlenip verilmesi ile ilgili esasları belirlemek,
6) Görev yaptıkları birimlerde öğrencilerin kariyer gelişimleri konusunda etkin destek hizmeti vermek,
7) Bilgilendirici seminer, panel ve konferans düzenlenmesi konusunda çalışmalar yapmak,
8) Merkezin etkin bir biçimde faaliyet göstermesi için gerekli olan diğer kararları almak ve uygulama sonuçlarını denetlemek,
d)Danışma Kurulu: Rektör veya görevlendireceği Rektör Yardımcısı Başkanlığında; Müdür ve Müdür yardımcıları dâhil olmak üzere en az yedi kişiden oluşur. Danışma Kurulu, Rektör tarafından Üniversite içerisinde değişik birimlerde görev yapan personeller, resmi kurum ve özel sektör temsilcileri, vakıf, dernek, kulüp ve benzeri organizasyonlardaki kişiler arasından seçilir. Danışma Kuruluna seçilen üyelerin görev süreleri üç yıldır. Süreleri dolan üyeler yeniden seçilebilir. Süresi dolmadan görevden ayrılan üyelerin yerine, aynı usulle yenileri seçilir. Danışma Kurulu, yılda en az bir kez, Başkanın daveti üzerine toplanır. Başkan; gerektiğinde Danışma Kurulu üyelerini, düşünce ve deneyimlerinden yararlanmak, görüşlerini almak ve Merkezin faaliyetleri hakkında bilgi vermek üzere toplantıya davet edebilir. Kararlar toplantıya katılanların oy çokluğu ile alınır.
Danışma Kurulunun Görevleri
1) Danışma Kurulu; Merkezin amaçları doğrultusunda Merkezin faaliyetlerine yönelik olarak tavsiye niteliğinde görüş, öneri ve eleştirilerini sunmak, gerektiğinde Merkezin yurtiçi ve yurtdışı yayın, eğitim, araştırma ve uygulama gibi faaliyet alanları ile ilgili danışmanlık yapmaktır.
e) Kariyer Danışmanı
Üniversite öğrencileri, mezunları ve çalışanlarına bireysel düzeyde kariyer planlaması hakkında danışmanlık yapmak, kişisel gelişimlerine yardımcı olmak, iş başvurusu, özgeçmiş hazırlama ve mülakatlar hakkında bireysel düzeyde destek vermek üzere, Üniversitenin bu konudaki uzmanlık birimlerinden veya dışarıdan kariyer planlama ve geliştirme konusunda uzman kişiler, Müdürün teklifi üzerine Rektör tarafından görevlendirilir. Kariyer danışmanları, kariyer planlama konusunda uzman, Üniversite-sanayi işbirliği konusunda deneyimli akademik personel veya uzmanlar arasından seçilir.